دارندگان واحدهای نهضت ملی مسکن بخوانند | قسط بندی واحد های نهضت ملی مسکن مشخص شد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: میزان اقساط واحد‌های نهضت ملی مسکن زیر ۳ میلیون تومان است چراکه این واحد‌ها در قالب مسکن‌ های حمایتی ساخته می‌شوند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 نهضت ملی مسکن طرحی است که دولت در آن به افراد بی خانه کمک می کند تا صاحب خانه شوند. زمان ثبتنام در طرح نهضت ملی مسکن از سمت رسانه های معتبر خبری اعلام می شود. شرایط ثبتنام در طرح نهضت ملی مسکن در هر دوره متفاوت از دوره قبل می باشد. زمین هایی که برای مسکن ملی به افراد داده می شود حتی الامکان در شهر محل سکونت آن ها بوده و اگر زمینی پیدا نشود، در اطراف شهر به آن ها داده می شود که البته این مورد مهم در جزئیات ثبتنام نهضت ملی مسکن قید می شود. پرداخت اقساط واحدهای نهضت ملی مسکن نیز یکی از عوامل مهمی است که باید پیش از ثبتنام به آن دقت شود. 

اقبال شاکری گفت: ۸۰ درصد از مبلغ ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن از طریق تسهیلات تامین می‌شود و باید متناسب با توانایی خریداران اقساط آن‌ها با نرخ سود ۴ تا ۱۲ درصد در نظر گفته شود، بنابراین برای دهک‌های یک تا ۳ میزان اقساط تسهیلات زیر ۳ میلیون تومان خواهد بود چراکه اگر بیش از این میزان باشد متقاضیان و اقشار کم درآمد قادر به پرداخت آن نخواهند بود.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس، میزان آورده متقاضیان هم برای دهک‌های یک تا سه بین ۲۰ میلیون تا ۴۰ میلیون تومان است و به طور قطع برای دهک‌های پایین‌تر این میزان آورده متقاضیان کمتر خواهد بود؛ چراکه طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته این واحد‌ها در قالب‌های مسکن حمایتی ساخته می‌شوند و بنابراین بالا بودن میزان اقساط و آورده متقاضی قابل پذیرش نیست.

پیش از این اعلام شده بود که میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون است که این موضوع باعث نگرانی بسیاری از متقاضیان شده است.

جزئیاتی از ساخت نهضت ملی مسکن

شست تعیین تکلیف واحدهای قابل افتتاح تعاونی‌های مسکن مهر با حضور رستم قاسمی ـ وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون -  برگزار شد. در این نشست حدود ۵۰۰۰ واحد مسکونی با دستور وزیر راه و شهرسازی و به نام حضرت علی‌اکبر(ع) افتتاح شد. هم‌چنین سه استان البرز، خوزستان و لرستان به ارائه گزارش خود مبنی بر تعیین تکلیف مسکن مهر و تعاونی‌های باقی مانده در استان خود پرداختند.

رستم قاسمی با بیان اینکه در نهضت ملی مسکن امروز بیش از یک ونیم میلیون واحد زمین آماده بارگذاری است، عنوان کرد: این رقم به زودی به دو میلیون و ۴۰۰ واحدی که پیش از این قول داده بودیم، خواهد رسید.

قاسمی افزود:‌ همچنین تعیین تکلیف سقف چهار میلیون مسکنی که قرار است طی چهار سال ساخته شود را در دستور کار قرار داده‌ایم و عملیات اجرایی بخش زیادی از آن نیز آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی ۸۶۰ هزار مسکن خبر داد و گفت:‌ از این تعداد مسکن ملی نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد متعلق به نیروهای مسلح است؛ همچنین برآنیم بر اساس دستور رئیس جمهوری و با منابعی که برای مسکن مهر پیش‌بینی کرده‌ایم، ‌ این مسکن نیز تعیین تکلیف شود.

قاسمی مساله مسکن را یکی از موضوعات جدی و اساسی مردم خواند و گفت:‌ دولت سیزدهم تصمیم دارد مشکل را در کشور حل کند و معتقدم با هماهنگی و همدلی که در حوزه دولت وجود دارد، ‌ این امر محقق خواهد شد و این کار را تا پایان دولت و براساس دستور و تاکید رئیس جمهوری اجرا خواهیم کرد.

وی روند آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن در کشور را قابل قبول برشمرد و عنوان کرد:‌ حتما از وزارتخانه‌های مختلف خصوصا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره خواهیم گرفت و امیدوارم عملیات اجرایی توافق ساخت ۴۰۰ هزار واحدی که توافقنامه آن را امضاء کرده‌ایم نیز شروع شود و گامی در جهت کمک به تکمیل طرح نهضت ملی مسکن باشد.

ساخت ۸۴۰ هزار مسکن توسط تعاونی‌ها

هم‌چنین حجت‌الله عبدالملکی‌ ـ وزیر تعاون، ‌ کار و رفاه اجتماعی ـ از زمان آغاز کار دولت سیزدهم تمرکز ما بر روی تعاونی بوده است و در همین راستا ۶۰۰ تعاونی بزرگ مشکل‌دار را شناسایی و مسأله آنها را حل کردیم.

وی افزود: ۱۰ هزار تعاونی مسکن داریم که ۹۵۰۰ تعاونی موفق بودند و بقیه تعاونی‌ها دارای مشکلاتی هستند که ناشی از رسیدگی نکردن به موضوعات آنها بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در بخش تعاونی از نمره ۲۰، ۱۹ گرفته‌ایم، گفت: مدیران‌کل ادارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در استان‌ها مستقر کرده‌ایم که در استان‌ها مسئولیت دارند مشکلات تعاونی‌ها را بررسی کنند.

وی ادامه داد: ۸۴۰ هزار واحد مسکن توسط تعاونی‌ها ساخته شده است که ۳۸ هزار و ۹۰۰ واحد به مشکل برخورده‌اند که باید برطرف شود؛ امروز هم شاهد بهره‌برداری از ۵۵۰۰  واحد مسکن در قالب تعاونی هستیم.

وزیر کار، بخش تعاون را بخش مهم در اقتصاد کشور دانست و گفت: باید تعاونی‌ها به جایگاه اصلی خود برسند و به سهم ۲۵ در اقتصاد ملی کشور دست یابند.

منبع: ایسنا

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان