وام فوری | وام فوری بدون سپرده

بانک ها به این دسته افراد وام فوری می دهند | جزئیات اعطای وام فوری 150 میلیونی

برخی بانکها وام ۱۵۰میلیون تومانی به کارکنان خود پرداخت می کنند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وام فوری گرفتن یکی از راه هایی است که از قدیم الایام برای کمک به هزینه های زندگی در هر زمینه ای گرفته می شده.امروزه شرایط گرفتن وام فوری در هر بخشی متفاوت است.از این وام ها می توان به وام فوری مسکن ،ازدواج ،درمان و غیره اشاره کرد. اینبار  وام فوری به کارکنان بانک ها پرداخت می شود که کارکنان باید یک همکار را به عنوان ضامن خود قرار دهند. البته ناگفته نماند که گاهی بنا به صلاحدید رئیس شعبه، برای اخذ وام فوری کارمندان تعداد ضامن ها ممکن است به دو نفر افزایش یابد. میزان سودی که برای این تسهیلات از متقاضیان گرفته می شود متغیر است به این معنا که این مبلغ کارمزد ممکن است در شهرهای مختلف بالا و پایین برود و به صورت مستقیم با تعرفه بانک ملی تعیین می شود.

موضوع تسهیلات اعطایی به کارکنان شاغل آنهم با ارقامی مثل ۱۵۰میلیون تومان، با ضمانت یکی از همکاران متقاضی و سود سالیانه۱۸درصد خبر ساز شده است.

بر این اساس در بخشنامه اواخر اسفند ماه  یکی از بانکهای دولتی آمده است، به منظور رفع نیازها و دغدغه های اصلی و ایجاد انگیزه در راستای پیشبرد اهداف بانک به موجب بند یک مصوبه شصت و نهمین جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ هیأت عامل محترم بانک با پرداخت تسهیلات موافقت به عمل آمد. 

تسهیلات مرابحه کارکنان شاغل:

 ۱ - تسهیلات مرابحه به مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با نرخ ۱۸ % و با بازپرداخت ۱۲ دوره ۳۰ ماهه ( حداکثر تا سن ۷۰ سالگی همکار ) به روش پلکانی و در قالب عقد مرابحه قابل پرداخت می باشد.

 ۲- معادل ۲ % مبلغ واریزی برای هر نفر از متقاضیان کسر و به حساب صندوق تامین آتیه منظور تا اقساط تسهیلات اعطایی در زمان فوت به صورت کامل مشمول پرداخت از محل صندوق فوق الذکر گردد. 

۳- قرارداد با امضای گیرنده تسهیلات و یک نفر ضامن همکار می باشد. 

۴- واریز تسهیلات مذکوراز طریق رایانه مرکزی - شرکت داده ورزی سداد به صورت متمرکز بوده لذا واحدها مجاز به واریز دستی تسهیلات نخواهند بود. 

۵- دوایر سرمایه انسانی ادارات امور شعب و دوایر دبیرخانه ادارات کل نسبت به جمع آوری قراردادهای تکمیل شده اقدام و اسامی کارکنان متقاضی را در روزهای ۲۱ تا ۲۳ اسفند در قسمت کسر پاداش سیستم جامع پرسنلی با عدد " ۱۰۰ " و کارکنانی را که از عملکرد آنان رضایت ندارند با عدد " ه " ثبت نمایند. سپس قراردادها را برای ضبط در پرونده های تسهیلاتی در ادارات امور به شعب عامل و ادارات کل به شعبه مرکزی ارسال نمایند. 

البته چندی پیش نیز سقف وام فوری قرض الحسنه برای عموم نیز افزایش پیدا کرد؛ که در ادامه می توانید جزئیات آن را بررسی کنید.

وام فوری

جزئیات افزایش سقف وام فوری بانک ها

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت تصریح کرد: سقف وام قرض الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون به ۳۰۰ میلیون تومان و وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: سقف وام قرض‌الحسنه بانک‌ها از ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۳۶ ماهه به ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۶۰ ماهه افزایش یافت.

بهادری جهرمی افزود: وام قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی هم از ۱۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۸۴ ماهه افزایش یافت.

بانک مرکزی مصوبه افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه را برای اجرا به بانک‌ها ابلاغ کرد.

دانشمند، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی اعلام کرد که برای دو بانک قرض‌الحسنه سقف تسهیلات ضروری به اشخاص حقیقی ۲۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۶۰ ماهه مقرر شد. همچنین سقف تسهیلات اشتغال زایی خرد برای اشخاص حقوقی حداکثر به ۵۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر هفت ساله (۸۴ماهه) افزایش پیدا می‌کند.

تا قبل از این و بر اساس آخرین اطلاعیه منتشر شده در پنج مرداد ماه، سقف تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری و عادی بانک‌ها و بانک‌های قرض‌الحسنه تا مبلغ ۵۰میلیون تومان وهمچنین افزایش سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال‌زایی ۱۰۰میلیون تومان مقرر شده بود.

بنابراین مبلغ وام قرض الحسنه ضروری به اشخاص حقیقی با افزایش ۳۰۰درصدی از ۵۰میلیون تومان به ۲۰۰میلیون با بازپرداخت ۶۰ماهه افزایش یافت و تسهیلات اشتغال زایی نیز با افزایش ۴۰۰درصدی به ۵۰۰میلیون تومان با بازپرداخت حداکثر ۸۴ماهه رسید.

بانک ملی ایران با معرفی طرح جدید به نام « تام » تا سقف ۱۰ میلیار ریال به افراد حقیقی و تا سقف ۵۰ میلیارد ریال به افراد حقوقی تسهیلات فوری پرداخت می کند.

بانک ملی با معرفی یک طرح تسهیلاتی جدید به نام «تام» برای افرادی که قصد دارند علاوه بر سپرده گذاری در بانک و دریافت سود آن از وام استفاده کنند ٬ نسبت به پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰۰۰۰۰۰۰۰۰ تومان جهت اشخاص حقوقی و مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰۰ جهت اشخاص حقیقی اقدام می کند.

برای دریافت این وام نیازی به ضامن نیست زیرا سپرده اشخاص به عنوان وثیقه وام مسدود می گردد. نرخ سود پرداختی به سپرده ۱۸ درصد و نرخ سود وام ۱۷ درصد است.

مدت بازپرداخت این تسهیلات ۶۰ ماهه است. طرح تسهیلات آنی ملی برای تامین نقدینگی مورد نیاز همه مشتریان حقیقی که تمایل دارند علاوه بر دریافت تسهیلات ارزان قیمت و آنی، منابع خود را نیز نزد بانک سپرده گذاری کرده و از سود آن بهره مند شوند، طراحی شده است.

پرداخت تسهیلات موضوع طرح «تام» به تولیدکنندگان دارای پروانه بهره برداری و صاحبان جواز کسب، به منظور تامین سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، مضاربه و... حداکثر تا سقف ۵۰ میلیارد ریال خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان