فروش فوری ایران خودرو | فروش فوری ایران خودرو 1400

خبر مهم درباره فروش فوری ایران خودرو | متقاضیان خودرو ثبت نامی بخوانند

زمان ثبتنام فروش فوری ایران خودرو امروز 22 اسفند ماه به پایان رسید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

امروز اخرین روز فروش فوری ایران خودرو بود. در این مرحله ۹۷۵۰ خودرو عرضه شده بود. در نقطه مقابل بیش از ۳ میلیون و ۱۰۱ هزار نفر در این لاتاری خودرویی ثبت نام کرده بودند. در واقع می توان گفت به ازای هر خودرو 318 نفر ثبتنام کرده بودند.

مرحله سی و چهارم فروش فوق العاده ایران خودرو به پایان رسید و برندگان لاتاری خودرویی مشخص شدند؛ در این مرحله سه خودروی رانا پلاس، پژو 207 دستی پانوراما و دنا پلاس اتوماتیک عرضه شده بود. بر اساس آمار های منتشر شده، در این مرحله بیش از سه میلیون و 101 هزار نفر شرکت کرده بودند؛ این در حالی است که 9هزار و 750 خودرو از سوی ایران خودرو عرضه شده بود؛ به بیان دیگر به طور میانگین به ازای هر 318 نفر تنها یک خودرو عرضه شده بود.

در میان خودروهای عرضه شده، پژو 207 دستی پانوراما با حدود دو میلیون و 279 هزار نفر، بیش‌ترین متقاضی را داشت. با وجود تقاضای قابل توجه، تنها 2500 دستگاه از این خودرو عرضه شده بود. این اعداد نشان می دهد که شانس برنده شدن متقاضیان پژو 207 دستی در این مرحله تنها 0.11 درصد بود. به بیان دیگر، به ازای هر خودرو، 912 متقاضی وجود داشت.

ایران خودرو در حالی برای این مرحله 1250 دستگاه رانا پلاس عرضه کرده بود که بیش از 499 هزار نفر متقاضی این خودرو بودند. بنابراین شانس برنده شدن متقاضیان خودروی راناپلاس حدود 0.25 درصد بود؛ این یعنی به ازای هر خودروی عرضه شده، حدود 399 متقاضی ثبت نام کرده بودند.

دناپلاس توربو اتوماتیک در این مرحله با 6هزار دستگاه بیش‌ترین ظرفیت را داشت. با این وجود از میان سه خودروی عرضه شده، کم‌ترین متقاضی برای این خودرو ثبت شد. در این مرحله حدود 323 هزار نفر برای خرید دناپلاس اتوماتیک ثبت نام کرده بودند. شانس برنده شدن متقاضیان این خودرو حدود 1.86 درصد بود؛ به بیان دیگر به ازای هر خودروی عرضه شده 318 نفر ثبت نام کرده بودند.

هر مرحله از فروش فوری که جلو می رود نشان می‌دهد که این روش تنها رانت عظیمی را به جیب برندگان سرازیر می کند، بدون آنکه بازار خودرو را به تعادل برساند.

در این مرحله بیش‌ترین اختلاف قیمت مربوط به خودروی پژو 207 دستی بود؛ جاییکه اختلاف قیمت بازار و مصوب این خودرو به بیش از 125 میلیون تومان رسید. دنا پلاس اتوماتیک 77 میلیون تومان و رانا پلاس نیز 55 میلیون تومان اختلاف قیمت داشتند.

در مجموع این مرحله حدود 849 میلیارد تومان رانت میان برندگان خوش شانس توزیع شد!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان