شرایط پرداخت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد

اواخر ماه گذشته بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت وام ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن را برای اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شرایط و نحوه پرداخت تسهیلات ۲۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی نهضت ملی مسکن را اعلام کرد.

اواخر ماه گذشته بانک مرکزی دستورالعمل پرداخت وام ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن را برای اجرا به بانک‌های عامل ابلاغ کرد.

 بر اساس ماده ۸ این دستورالعمل مجموع دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی این تسهیلات حداکثر ۲۰ سال (حداکثر سه سال مشارکت مدنی) تعیین می‌شود.

در تبصره ۱۵ این ماده آمده است: با عنایت به طولانی بودن دوران بازپرداخت و افزایش سود متعلقه در صورت تمایل و درخواست متقاضی تقسیط تسهیلات مزبور در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر (۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و.. ساله) امکانپذیر است.

 بر این اساس بانک باید میزان کل سود پرداختی و اقساط ماهانه تسهیلات در دوره‌های بازپرداخت مختلف را به متقاضی اعلام کند. تقسیط پلکانی تسهیلات بنابر درخواست متقاضی و با تایید بانک‌ عامل قابل اقدام است.از سوی دیگر معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز نحوه پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن را به شرح زیر اعلام کرد؛

به استناد ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن و مصوبه جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۸/۱۱ شورای پول و اعتبار ، تسهیلات ساخت مسکن در شهر های مختلف براساس سقف های تعیین شده به شرح ذیل با ثبت درخواست در این سامانه و معرفی به بانک های عامل قابل پرداخت است؛

شهر تهران ۴۵۰۰ میلیون ریال

شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰۰۰ میلیون ریال.

مراکز استان ها ۳۵۰۰ میلیون ریال.

 سایر شهرها ۳۰۰۰ میلیون ریال.

روستاها ۲۵۰۰ میلیون ریال.

 نحوه اعطای تسهیلات به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه (به صورت تدریجی) در هریک از مراحل، به شرح ذیل است؛

بانک عامل می تواند حداکثر تا ۲۰درصد از کل مانده تسهیلات مشارکت مدنی را با تایید وزارت راه و شهرسازی و اخذ ضمانت نامه بانکی پرداخت کند. بدیهی است مبلغ مزبور از پرداختهای هر یک از مراحل آتی به تناسب سهم الشرکه مستهلک می‌شود.

نرخ سود این تسهیلات ، معادل نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در زمان انعقاد قرارداد است. در زمان حاضر نرخ سود مصوب این شورا ۱۸ درصد است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان