ما از فرهاد مجیدی حمایت می‌کنیم

محمد نوری پیشکسوت استقلال درباره وضعیت این تیم اظهار داشت: استقلال سه بازی اول را با قدرت شروع کرد و سه برد پیاپی آورد و بعد از آن هم استقلال مقداری افت کرد و هم داورها باعث این وضعیت شدند. وقتی ما از داورها انتقاد می‌کنیم می‌گویند چرا داورها را می‌گویید اما داورها پدر استقلال را درآورده‌اند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پیشکسوت استقلال با اعلام حمایت قاطع از فرهاد مجیدی می‌گوید که موفقیت فرهاد مجیدی، همه هواداران را خوشحال خواهد کرد.

محمد نوری پیشکسوت استقلال درباره وضعیت این تیم اظهار داشت: استقلال سه بازی اول را با قدرت شروع کرد و سه برد پیاپی آورد و بعد از آن هم استقلال مقداری افت کرد و هم داورها باعث این وضعیت شدند. وقتی ما از داورها انتقاد می‌کنیم می‌گویند چرا داورها را می‌گویید اما داورها پدر استقلال را درآورده‌اند. 

وی افزود: خیلی از امتیازات استقلال را داورها سوزاندند و باعث از دادن آن شدند ولی نمی‌شود فقط داورها را مقصر دانست. مقداری هم بچه ها صلابت چند بازی اول را نداشتند؛ به غیر از بازی با صنعت نفت که بچه ها خیلی خوب بودند و حقشان برد بود، در بازی هایی که مساوی کردند جنگندگی و برنامه نداشتند و کمی مشکل داشتند. در بازی با پرسپولیس هم اگر پنالتی گرفته می‌شد ما سه امتیاز را می‌گرفتیم اما در مجموع بچه ها بعد از سه بازی افت کردند.

نوری درخصوص عملکرد بازیکنان خارجی استقلال ادامه داد: یامگا سه گل زد و عملکرد بدی نداشته و باید مقداری جا بیفتد اما ژستد هنوز با تیم هماهنگ نشده است. عقیده شخصی من این است که می‌توانستند بازیکن بهتری جذب کنند اما با این حال می‌شود روی همین بازیکن هم برنامه ریزی کرد؛ فکر می‌کنم اگر تغذیه شود بازیکن بدی نباشد اما متاسفانه ما یک هافبک بازیساز خوب نداریم و این خلا خیلی بدی برای ما است و انشاالله که در نیم فصل این جبران کرد و یک بازیکنی خوبی بیاورند که در وسط زمین بازیسازی کند که بازیکنان خارجی هم بتوانند گل بزنند. در مجموع استقلال یک فراز و نشیبی داشت اما انشاالله از فردا استارت برد را بزند که هم هواداران خوشحال تر شوند و هم ما به ادامه راه امیدوار تر شویم.

پیشکسوت استقلال درباره دلیل مشکلات این تیم در گلزنی توضیح داد: خیلی مسائل دست به دست هم می‌دهند اما وقتی ما یک مدیر در وسط زمین داشته باشیم که نبض بازی در دستش باشد مشکلات کمتر می‌شود. در حال حاضر یامگا به عقب زمین می‌آید که توپ بگیرد و انرژی اش را در عقب زمین مصرف می‌کند که تا بخواهد به شش قدم حریف اضافه شود زمان می‌برد اما اگر یک بازیساز خوب داشته باشیم می‌توانیم از یامگا در جلوی زمین استفاده کنیم و این بازیکن در شش قدم حریف می‌تواند تاثیرگذار و خطرناک باشد و ژستد هم باید روی ضربات سر تمرین کند، این بازیکن خوب حرکت می‌کند اما ضربات را بد می‌زند.

او با اشاره به عدم تمرکز بازیکنان اضافه کرد: اما نمی‌شود همه مشکلات را بخاطر نبودن پلی میکر دانست اما این مساله ۷۰ درصد تاثیرگذار است اما ۳۰ درصد هم عدم تمرکز است و هدر دادن موقعیت هاست. برای مثال در بازی با صنعت نفت موقعیت های زیادی داشتیم اما مهاجم ها نتوانستند استفاده کنند و این دو تلفیقی از هم است و هر دو تاثیرگذار است.

نوری ضمن تاکید بر تاثیر عدم حضور وریا غفوری بر روی عملکرد استقلال اظهار داشت: نبود وریا در این مدت و حتی در دربی خیلی تاثیرگذار بوده است چون در بازی با صنعت نفت وریا خیلی خوب بود و آمادگی اش را به رخ حریفان می‌کشید که متاسفانه بدشانسی آورد و آسیب دید.

مدافع سابق استقلال در مورد دیدار هفته گذشته این تیم مقابل پرسپولیس عنوان کرد: این بازی بار فنی زیادی نداشت. استقلال در دقایق اول بازی با قدرت ظاهر شد و دوباره تعادل پیدا کرد و بیشتر در میانه میدان بود. یک بازی سرد و بی روح شاهد بودیم و ممکن است که حواشی قبل از بازی روی دو تیم تاثیرگذار بوده باشد. از طرفی بازیکنان در حضور هواداران انگیزه بیشتری دارند ولی وقتی ورزشگاه خالی از تماشاگر باشد لطفی ندارد. 

او با تاکید بر عملکرد ضعیف داور این بازی گفت: من شب قبل از دربی در شبکه خبر گفتم به داور بازی خوشبین نیستم اما آقای افشاریان گفتند بگذارید داور تمرکز داشته باشد. الان آقای افشاریان پاسخگو باشد که در دقیقه ۸۸ برای استقلال پنالتی گرفته نشد.

او افزود: نه فقط برای استقلال، بلکه برای همه تیم ها داوری ها ضعیف هستند و همه به داوری ها اعتراض دارند. نمی‌شود که داوری ها خوب باشند اما همه اعتراض کنند. اگر بازیکنان حرف بزنند جریمه می‌شوند، اگر تماشاچی ها کاری کنند جریمه می‌شوند، باشگاه ها جریمه می‌شوند اما کمیته داوران را چه کسی جریمه می‌کند؟ امیدوارم وزیر ورزش و فدراسیون که کمیته داوران زیر نظرشان است ورود کنند. شاید این بازی ها در آسیا هم دیده شوند برای فوتبال ما زشت است. می‌گوییم فوتبال ما حرفه ای است اما متاسفانه هیچ چیز آن حرفه ای نیست.

وی با انتقاد از عدم استفاده از VAR در لیگ برتر ادامه داد: نمی‌دانم چه دلیلی دارد که در ایران نیست. باید پشت پرده ها و تبانی ها را از بین ببرند. نتایج بیشتر بازی ها بیرون از زمین رقم می‌خورد! چرا به این مسائل رسیدگی نمی‌شود؟ چون اگر شود خیلی ها نباید در این فوتبال باشند. باید کار را درست کنیم و پاک زندگی کنیم و پاک فوتبال را ادامه بدهیم اما متاسفانه شرط بندی ها و لابی ها و مسائل بیرون از زمین وجود دارند که امیدوارم از بین بروند که ما یک فوتبال پاک را شاهد باشیم. خیلی چیزها بیرون از زمین رقم می‌خورد که ناپاک است و انشاالله که درست شود.

نوری در خصوص دیدار فردای استقلال مقابل پیکان توضیح داد: از هفته پنجم به بعد تمام تیم ها جا می‌افتند و هماهنگ می‌شوند و می‌توانند مشکل ساز شوند. تیم پیکان هم تیم بدی نیست و زیرساخت های خوبی دارند و جوان هم هستند؛ با وجود اینکه در چند بازی اخیر نتیجه نگرفتند اما نمی‌شود این تیم را دست کم گرفت. این بازی برای فرهاد مجیدی خیلی مهم است و حتما باید ببرد که فشار انتقادات خارج شود. ما از فرهاد مجیدی حمایت می‌کنیم و انشاالله که فردا بتواند با یک تاکتیک و برنامه ریزی خوب و بازی زیبا بتواند یه امتیاز کسب کند و هواداران را خوشحال کند.

نوری گفت: این تیم را خود فرهاد بسته و ما از او توقع داریم که فوتبال بهتر و زیباتری ارائه بدهد که ما هم خوشحال باشیم. ما انتقاد نمی‌کنیم و اگر هم انتقاد کنیم قصدمان ضربه به تیم نیست. ما تیم و کادرفنی و بازیکنان را دوست داریم و دوست داریم تیم نتیجه بگیرد. انشاالله فردا استقلال سه امتیاز را بگیرد که فرهاد از هجمه انتقادات رهایی پیدا کند.

پیشکسوت فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که کدام تیم ها را در لیگ بیست و یکم مدعی قهرمانی می‌داند، گفت: استقلال تیم خیلی خوب و جوانی است و مدعی قهرمانی است و اگر بازیکنان صلابت لازم را داشته باشد قهرمان خواهد شد. به جز استقلال، تیم های سپاهان، گل گهر و پرسپولیس هم که خودش را بالا کشیده مدعی هستند. آلومینیوم هم بالا است اما متاسفانه در چندین سال اخیر دیده‌ایم چنین تیم هایی در نیم فصل دوم افت می‌کنند اما انشاالله این تیم های جوان و پدیده هم بتوانند مدعی باشند. این چند تیم مدعی قهرمانی هستند که انشاالله استقلال قهرمان شود.

او در پایان ضمن حمایت قاطع از فرهاد مجیدی اظهار داشت: ما از کادرفنی و فرهاد مجیدی حمایت می‌کنیم و انشاالله فرهاد هم جواب این اعتماد و حمایت ما و هواداران را با برد و فوتبال خوب بدهد. من فرهاد را خیلی دوست دارم و همبازی سال آخر من هم بود و به او نصیحت می‌کنم که هوای پیشکسوت ها را داشته باشد و با هم تعامل داشته باشند. هیچکس با فرهاد لج نیست و بد او را نمی‌خواهد. اگر فرهاد نتیجه بگیرد ما هم خوشحال می‌شویم. انشاالله این تعامل و همفکری باشد و ما هم بتوانیم به فرهاد ‌کمک کنیم که انشاالله تیم قهرمان شود.

منبع: ورزش سه

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان