دوج کوین | شیبا اینو | ارز دیجیتال

دوج کوین بخریم یا شیبا اینو؟ | مقایسه دو میم کوین دوج کوین و شیبا اینو

اگر شما هم قصد سرمایه گذاری روی رمز ارزهای دوج کوین یا شیبااینو را داشته باشید، قطعاً بارها سعی کردید که این دو رمزارز را با یکدیگر مقایسه کنید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در این گزارش تفاوت ها و شباهت های این دو میم کوین مورد بررسی قرار گرفته است، که در ادامه می توانید ملاحظه کنید.

 تفاوت های دوج کوین و شیبااینو

ارز دیجیتال

دوج کوین یا شیبا اینواز شیوه پرداخت همتا به همتا استفاده می‌کنند و هر دو روی شبکه بلاکچین هستند. به همین دلیل هیچ نهاد یا سازمانی امکان تصمیم‌گیری برای این دو رمزارز را ندارد و عملاً نمی‌تواند تأثیری روی قیمت بگذارد. همچنین با چنین شرایطی ارزش شیبااینو کاملاً تحت رهبری جامعه خواهد بود. البته ناگفته نماند که شیبااینو در شبکه بلاک چین با یکی از توکن‌های اتریوم یعنی ERC-20 اجرا می‌شود.

کارشناسان زیادی پشتیبانی شیبا از توکن‌های اتریوم در شبکه بلاکچین را یک مزیت بسیار مهم می‌دانند. با وجود این فناوری، شیبا می‌تواند با پروژه‌های دیفای (DeFi) تعامل داشته باشد؛ زیرا اکثر آنها روی بستر بلاکچین اتریوم اجرا می‌شوند.

زمانی که صحبت از سرعت انجام معاملات می‌شود، دوج کوین در مقابل سایر ارزهای دیجیتال هم‌دوره می‌تواند بهتر از خود دفاع کند. شبکه‌ای که دوج کوین روی آن معامله می‌شود، از پروتکل لایت کوین پیروی می‌کند که توکن‌های چارلی لی (Charlie Lee) را جابه‌جا می‌کنند. البته دوج کوین از نظر ارزش‌گذاری با سایر ارزهای دیجیتال بازار کریپتو یک تفاوت اصلی دارد. این رمزارز توسط الگوریتمی به نام اسکریپت ( Scrypt ) ارزش‌گذاری می‌شود، اما سایر رمزارزها مانند بیت کوین از الگوریتم SHA256 استفاده می‌کنند.

اسکریپت، الگوریتم سریع‌تری است که باعث افزایش سرعت ایجاد بلاک‌های دوج کوین می‌شود. همچنین این الگوریتم مقیاس پذیری دوج کوین را در مقایسه با بیت کوین به طور قابل‌توجهی افزایش خواهد داد. به طور میانگین تخمین زده شده که زمان ایجاد یک بلاک دوج کوین با استفاده از الگوریتم اسکریپت حدود 1 دقیقه است. در حالی که بیت کوین برای ساخت هر بلاک جدید حدود 10 دقیقه زمان نیاز دارد. ناگفته نماند که زمان ایجاد دوج کوین حتی از لایت کوین ( 2.5 دقیقه) نیز بسیار کمتر است.

اشاره کردیم که معاملات شیبا روی بستر بلاکچین اتریوم انجام می‌شود. سرعت معاملات این رمزارز نیز کاملاً به سرعت شبکه وابسته خواهد بود. اما به طور کلی نرخ و اهداف معاملات شیبا با توکن ERC-20 شباهت زیادی به دوج کوین دارد. به همین دلیل دوج کوین یا شیبا را نمی‌توان از نظر سرعت معاملات خیلی متفاوت دانست. البته ناگفته نماند که اگر شیبا روی بستر اثبات سهام پیاده‌سازی شود، قطعاً از لحاظ سرعت معاملات برتری بیشتری نسبت به دوج کوین پیدا خواهد کرد.

دوج کوین یا شیبا اینو؟

ارز دیجیتال

افراد بسیاری که قصد خرید دوج کوین یا شیبا را دارند، بر سر یک دو راهی قرار می‌گیرند. اولین توصیه به چنین افرادی این است که کدها و نمودارهای قیمتی ارز دیجیتال مورد نظر خود را به طور دقیق بررسی کنند. البته این امر به تنهایی برای پیش‌بینی دقیق کافی نیست؛ زیرا ممکن است نیروهای خاص در بازار اوضاع را کاملاً به نفع یک کوین دیگر تغییر دهند.

به طور کلی ارزیابی تفاوت های دوج کوین و شیبا برای سرمایه گذاری کار سختی است؛ چون این دو رمزارز به طور کامل تحت تأثیر جامعه هستند. همچنین نوسانات قیمتی که در دوج کوین و شیبا اتفاق می‌افتد، بسیار شدید است و تمامی معامله‌گران را شوکه خواهد کرد.

همیشه می‌توان گفت که نظرات متفاوتی برای میم کوین‌ها مانند دوج کوین یا شیبا وجود دارد. اما بزرگان اقتصاد و تکنولوژی دنیا مانند ایلان ماسک نظر مثبتی راجع به دو رمز ارز دوج و شیبا دارند. حتی ایلان ماسک چند توییت برای حمایت از این دو رمزارز منتشر کرده است. قطعاً با توییت‌ها و جلب حمایت جمعی، قیمت ارزهای دیجیتال گفته‌شده به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.تفاوت های دوج کوین و شیبا

علاقه سرمایه‌گذاران خرد به شیبااینو بیشتر است

ارز دیجیتال

داده‌های مربوط به جستجوهای گوگل نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در هفته‌های اخیر توجه ویژه‌ای به شیبا اینو داشته‌اند. ظاهراً رکوردشکنی اخیر بیت کوین هم نتوانسته است تأثیر قابل‌توجهی بر حجم جستجوهای این ارز دیجیتال در گوگل بگذارد.

سرمایه‌گذاران خرد همیشه نقش مهمی در بازار ارزهای دیجیتال داشته‌اند، اما به نظر می‌رسد آنها هنوز به بازار بیت کوین وارد نشده‌اند. حداقل می‌توان گفت که جستجوهای گوگل درباره بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار چنین چیزی را نشان می‌دهد. در همین حال، به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران خرد شیبا اینو را به‌عنوان ارز دیجیتال جدید و محبوب خود انتخاب کرده‌اند.

بیت کوین و سرمایه‌گذاران خرد در اکثر مواقع در کنار هم حرکت کرده‌اند. 

با این حال به نظر می‌رسد اکنون شرایط تغییر کرده است. تعداد دفعاتی که عبارات «بیت کوین» یا «خرید بیت کوین» در بزرگ‌ترین موتور جستجوی جهان سرچ شده، همچنان نسبتاً پایین است. با وجود اینکه بیت کوین اخیراً توانست اوج قیمت تازه‌ای را در ۶۷,۰۰۰ دلار به ثبت برساند، حجم جستجوهای گوگل افزایش خیلی کمی داشته‌ است.

ارز دیجیتال

این در حالی است که آمار جستجوی این عبارت‌ها در ابتدای امسال و در جریان جهش قبلی بیت کوین افزایش یافته بود. با این حال، قبل و بعد از رکوردشکنی ۶۷,۰۰۰ دلاری اخیر بیت کوین، این آمار رشد قابل‌توجهی را تجربه نکرد.

داده‌های گوگل ترندز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد زیادی در بازار ارزهای دیجیتال حضور دارند، اما به‌دنبال بیت کوین، اتریوم، ریپل یا بایننس کوین نیستند. آنها حتی پدیده‌های سال ۲۰۲۱ یعنی دوج کوین و سیف مون (SafeMoon) را هم فراموش کرده‌اند و در عوض نام شیبا اینو را جستجوی می‌کنند؛ ارزی که خود را قاتل دوج کوین نامیده است.

آمار هفتگی تعداد جستجوهای شیبا اینو از رکورد قبلی آن در ابتدای سال، هم عبور خواهد کرد. در حقیقت، از آنجا که قیمت شیبا اینو توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند، تعداد جستجوهای آن هم احتمالاً در ادامه از عدد فعلی پیشی می‌گیرد و تقریباً دو برابر می‌شود.

رشد جستجوهای شیبا اینو هم‌زمان با جهش قیمت این ارز دیجیتال است. شیبا اینو سال گذشته و به‌عنوان یک میم کوین در بازار ارز دیجیتال عرضه شد. از آن زمان تاکنون، قیمت این توکن به‌‌لطف فعالیت سرمایه‌گذاران خرد و البته انجمن شیب آرمی (SHIBArmy) در شبکه اجتماعی رِدیت، که اخیراً تعداد دنباله‌کنندگانش به صدهاهزار نفر رسیده، رشد چشمگیری داشته است.

شیبا اینو از ابتدای امسال بهترین عملکرد را میان ارزهای مطرح بازار داشته و نرخ بازگشت سرمایه آن در کمال تعجب بیش از ۱۰۰ میلیون درصد بوده است.

در مجموع افرادی که قصد دارند در آینده سرمایه‌گذاری کنند، نباید به‌دنبال ارزهایی باشند که اکنون جنجالی هستند. آنها باید روی تحقیقات شخصی خود تمرکز کنند و برای خرید یک ارز به‌دنبال دلایل بنیادی (Fundamental) منطقی بگردند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان