خبر خوش یارانه جدید در راه است | این گروه یارانه جدید دریافت می کنند

​دولت قرار است ارز مرجع تومانی را حذف کند، اما از محل اعتبار آن، به دهک اول تا هفتم یارانه نقدی جدید پرداخت کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اعتبار این یارانه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دیده شده و پرداخت آن قطعی است. البته اکنون برخی از جزئیات درباره مبلغ یارانه جدید و مشمولان آن اعلام شده است.

جعفر قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس جزئیات تازه‌ای از یارانه جدید دولت رئیسی اعلام کرده است. به گفته این نماینده مجلس، دولت قرار است ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند، اما از محل اعتبار آن، به دهک اول تا هفتم یارانه نقدی جدید پرداخت کند.

به گفته قادری یارانه جدید چهار دهک اول ماهانه حدود ۱۲۰ هزار تومان است و سه دهک بعدی ماهانه حدود ۹۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کنند.

علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم رابطه دولت و مجلس به مراتب بهبود یافت، گفت: در این ۶ ماه رئیس جمهور بارها در مجلس حاضر شده و سعی کرده تا در کنار قوه مقننه تصمیم‌گیری جدی در حل مشکلات و دغدغه‌های جامعه بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مباحث اقتصادی، خرید تضمین محصولات کشاورزی، تصویب قانون جهش تولید مسکن، قانون مالیات بر خانه‌های خالی، تسهیل کسب و کار و پنجره واحد و طرح صیانت از دیگر مصوبات و پیگیری‌های مجلس انقلابی بود.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده تلاش شده تا در کنار پرداخت تسهیلات کم بهره به گروه‌های آسیب‌پذیر، قیر رایگان برای شهرداری‌ها، نوسازی مدارس، راه و شهرسازی، منابع طبیعی و بسیج سازندگی تأمین شود، بیان کرد: در کمیسیون فرهنگی مجلس به صورت جامع طرح صیانت مورد بررسی قرار گرفت ولی واقعیت‌های این طرح در جامعه بازگو نشد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی (چهارشنبه 25 اسفند) در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره مهم‌ترین ویژگی بودجه 1401 و تفاوت‌های آن با بودجه‌های سال قبل اظهار داشت: بودجه یکی از موضوعات بسیار جدی و اساسی مردم و دولت است؛ افکار عمومی فکر می‌کنند بودجه مربوط به دولت است. اقتصاد آنقدر دولتی شده و سهم دولت در آن زیاد است که مردم فکر می‌کنند بودجه مربوط به دولت است.

بودجه مربوط به زندگی و سفر مردم و اقتصاد کشور است

قالیباف افزود: بودجه در ابتدا مربوط به زندگی مردم است و سپس مربوط به اداره دولت؛ در بازار و اقتصاد بودجه تأثیر بالایی دارد و مردم و بازار دقت زیادی درباره بودجه و اصلاحات ساختاری بودجه دارند.

 

منبع: برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان