تعمیر این گوشی ها دیگر صرفه اقتصادی نیز ندارد! 3 گوشی با هزینه تعمیر نجومی

گرانی دلار بازارهای مختلفی را تحت تاثیر قرار داده است، یکی از جمله این بازارها بدون شک گوشی موبایل و قطعات جانبی مربوط به آن است. در این بخش از رستانیوز به بررسی این موضوع پرداخته ایم و به سراغ سه گوشی پرچم دار موجود در بازار ایران رفته ایم

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یکی از جمله اصلی ترین بازارهایی که در هر نوبت پس از گرانی دلار تحت تاثیر قرار میگیرد بازار تلفن های همراه است. گوشی های پرچم دار در بین سایر گوشی هایی که در یک زمان به بازار عرضه می شوند بیش از سایر مدل های پایین رده و میان رده تغییرات قیمتی را تجربه می کنند. از جمله گوشی هایی که در حال حاضر تحت تاثیر جدیدترین موج افزایش قیمت دلار، رشد قیمتی بالایی را تجربه کردند آیفون 13 شرکت اپل، اس 23 شرکت سامسونگ و 13 پرو شرکت شیائومی است. باتوجه به اینکه گران شدن موبایل ارتباط مستقیمی با گرانی قطعات جانبی آن دارد، دیگر تعمیر این گوشی ها باتوجه به هزینه بالایی که تعمیر آنها دارد از صرفه اقتصادی خارج شده است. در این بخش از رستا نیوز به بررسی این مورد پرداخته ایم که چه اقلامی از قطعات جانبی این موبایل ها بیش از سایر قطعات افزایش قیمت را تجربه کرده است.

ال سی دی موبایل گران ترین قطعه هر موبایل

بر کسی پوشیده نیست که ال سی دی موبایل یکی از جمله اصلی ترین و در عین حال آسیب پذیرترین قطعات موبایل به شمار می رود. این قطعه در معرض انواع آسیب های فیزیکی از نوع های مختلف است.

در حال حاضر ال سی دی آیفون 13 از 12 میلیون، ال سی دی گوشی اس 23 سامسونگ از 13 میلیون و ال سی دی 13پرو شیائومی از 11 میلیون تومان در بازار معامله می شود.

باتوجه به اینکه این مبالغ تنها مبالغ خرید تاچ ال سی دی موبایل اصلی برای این گوشی ها به حساب می آید و اجرت نصب و تعمیر 1.5 الی 2 میلیون تومانی اجرت تعمیر به آنها اضافه نشده است بایستی گفت که در صورتی که گوشی پرچم داری دارید میبایست بیش از پیش مراقب آن باشید تا از دستتان زمین نیوفتد زیرا تعویض ال سی دی آن برای شما بیش از 12 میلیون هزینه در بر خواهد داشت!

باتری موبایل دومین قطعه پر خرابی گوشی

باتری موبایل دومین قطعه از سری قطعات موبایل به شمار می رود که آسیب پذیری بالایی دارد. باتری موبایل معمولا بر اثر استفاده نادرست از گوشی آسیب می بیند و طول عمرش کم می شود اما در کنار این مسئله، آب خوردی و وارد شدن ضربات به گوشی نیز میتواند بر خرابی گوشی تاثیر گذار باشد.

باتری آیفون 13 از 3 میلیون، باتری 13پرو شیائومی از 3 میلیون و باتری اس 23 سامسونگ نیز از 2 میلیون تومان در بازار وجود داشته و قابل تهیه از طریق وب سایت های اینترنتی همچون جرمن پارت، ماکروتل، جانبی، امداد موبایل، تکنولایف، باتری مارکت و سایر فروشگاه های اینترنتی است.

قیمت های اعلامی تنها قیمت 2 قطعه از مجموع قطعاتی است که در گوشی های پرچم دار بکار برده شده است تا تلنگری باشد برای آنکه بیش از پیش مراقب گوشی های خود باشید زیرا تعمیر این گوشی ها دیگر صرفه اقتصادی ندارد!

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت رستانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد