فاز جدید صادرات با افزایش ظرفیت تولیدی شرکت جلاگستر الماس تهران

آقای صارم توحیدی به عنوان یک کارآفرینی که سالهاست در حوزه راه اندازی کسب و کار فعالیت داشته است معتقد است، مراحل ابتدایی کارآفرینی چالش برانگیزترین فاز کارآفرینی است. به گفته وی کسانی می توانند موفق شوند که سختی های این مرحله را بخوبی سپری کنند و به قول خودمان کم نیاورند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک، مهم است که به یاد داشته باشید که تنها نیستید. اداره یک کسب و کار به صورت انفرادی طبیعتاً میسر نیست. بنابراین تشکیل شبکه ای از نیروی انسانی وفادار از همان ابتدا می تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند و به شما کمک کند برای رشد مؤثرتر و موفقیت پایدار استراتژی داشته باشید.

چرا تصمیم گرفتید کسب و کار خود را راه اندازی کنید؟

در گفتگو با صارم توحیدی از او پرسیدم که چه چیز باعث شد تصمیم بگیرید که یک کسب و کار شخصی داشته باشید؟ آقای صارم توحیدی پاسخ دادند که هر صاحب کسب و کاری یک "چرا" در ذهن دارد. درواقع چراهای ذهنی فرد باعث می شود یک دلیل محکم برای نه گفتن به مسیرهایی است که تقریبا اغلب افراد آنها را انتخاب می کنند. درک دلیل آنها برای انتخاب مسیر صاحب کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا درک کنید که انگیزه موفقیت آنها چیست و دلیل (یا دلایل خود) را کشف کنید. برای من اشتغال زایی و کمک به اطرافیان دلیلی بود که سختی های این مسیر را به جان بخرم.

چه توصیه ای به کسی می کنید که تازه کسب و کار خود را راه اندازی کرده است؟

توصیه صارم توحیدی به افرادی که تازه به این راه قدم گذاشته اند و یا قصد دارند به زودی کسب و کاری را راه اندازی کنند، این است که ناامید نشوند. مسیر کارآفرینی مسیری پرپیچ و خم است که باید در آن مصمم بود. اینکه اعتقاد داشته باشید که هیچ شکستی وجود ندارد و هر انتخابی که به نتیجه نامطلوب می انجامد منجر به تجربه ای جدید می شود که در ادامه مسیر به آن نیاز خواهید داشت بسیار ضروری و کمک کننده است.

جناب آقای هژیر توحیدی چگونه با ترس و شک مقابله می کنید؟

نکته ای که باید بدانید این است که ترس از شکست در وجود همه افراد وجود دارد و این نوع برخورد ما با ترس هایمان است که تعیین کننده دستاوردهای ما در زندگی است. درواقع برای خروج از منطقه امنمان از جایی به بعد باید پا در مسیرهایی بگذاریم که همواره از آن می ترسیدیم. درواقع ترس های ما دقیقا همان چیزی هستند که پیشرفت و رشد ما در انجا قرار گرفته است. اما ترس های وجودی و ترس از ناشناخته ها همیشه سعی دارد ما را از قدم گذاشتن در مسیرهایی که در موردشان عدم قطعیت وجود دارد دست برداریم. اما اگر رویای بزرگی دارید چاره ای ندارید جز اینکه ترس ها را به هر نحوی که شده کنار بگذارید.

آیا در کسب و کار به اهداف خود رسیده اید؟ 

صارم توحیدی معتقد است که این یک سفر مداوم است و اهداف و آرزوها همیشه در حال تغییر هستند. شاید در ابتدای راه اندازی کسب و کار اهدافی برای خود داشتم که پس از آنکه محقق شد فهمیدم که آنها هدف های اصلی من نبودند. هدف های ما در کسب و کار و به طور کلی زندگی جدای از ابزارها هستند. خیلی از هدف های ما بی آنکه بدانیم تنها ابزار هستند و ما سالها برای بدست آوردن آنها تلاش می کنیم. اما هدف ها همیشه بزرگتر هستند و جنبه های مهمی از زندگی را شامل می شوند. در مورد کسب و کارم هم همینگونه است. من فکر می کنم گام های اولیه را خیلی خوب برداشتیم و حالا دیگر من تنها نیستم بلکه تیمی از افراد من را همراهی می کنند تا کسب و کار را گسترش دهیم و همه در کنار هم احساس موفقیت داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان