پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

باربیکیو و لذت غذای کبابی

بهار که می‌آید همه می‌خواهند به جای تمام روزهای سرد سال که در خانه مانده بودند به جاهای سرسبز بروند و با جوجه کبابی که برای ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد در کنار خانواده خوش بگذرانند. برای آن‌هایی که باغ و ویلا دارند قضیه متفاوت‌تر است، زیر سایبان چتری و فضای سرسبز باغ و ویلا با یک باربیکیو می‌توان کباب‌های خوشمزه‌ای پخت و از دورهمی‌های خود لذت برد. باربیکیوها همان نام جدید منقل‌های ما ایرانی‌ها هستند که امروزه در انواع مختلف و جذابی ساخته می‌شوند و می‌توانند خود را با هر فضایی مطابقت دهند. اگر دوست دارید بیشتر در مورد پخت گوشت‌های آبدار و خوشمزه با باربیکیو بدانید تا آخر مطلب امروز با ما باشید.قیمت باربیکیو و نحوه خرید آن بسیار سخت بوده و مستلزم داشتن اطلاعاتی است که ما شمارا برای خرید مطمعن تر راهنمایی میکنیم.

باربیکیو چیست؟

باربیکیو وسیله‌ای است برای پخت و پز به خصوص گوشت و کباب که در هر خانه‌ای می‌شود به راحتی یکی از انواع مختلف آن را یافت. برخی باربیکیو را نوعی روش پخت غذا می‌نامند و برخی نیز بر این عقیده نیستند. در هر صورت باربیکیو هر چه که باشد طعم خاصی به گوشت و کباب‌های ما می‌دهد. این وسیله‌ی پرکاربرد و محبوب در انواع مدل‌ها و سایزهای متنوع توسط شرکت‌ها و برندهای مختلف ساخته می‌شود که با تنوع زیادی که پیدا کرده‌اند می‌توان آن را در یک باغ بزرگ یا حتی یک تراس و بالکن کوچک نیز جای داد و از کباب‌های خوشمزه‌ای که روی آن طبخ می‌شود در تعطیلات آخر هفته نهایت لذت را برد.

گوشتی که با باربیکیو پخته می‌شود مطمئناً برای شما نیز طعم و بوی خاص‌تری با گوشت‌های قابلمه پز دارد. باربیکیوها می‌توانند معجزه گر باشند چرا که با نحوه‌ی پخت بسیار جالب خود طعم آبدار و خاصی به گوشت ما می‌دهند و کباب‌های ما را به طرز عجیبی دلنشین می‌کنند. البته گروه باربیکیوهای ذغالی که بیشتر از همه خواهان دارد گوشت خوشمزه‌تری تحویل می‌دهند. باربیکیوهایی که امروزه تولید می‌شوند با توجه به نوع سوخت مصرفی خود به سه دسته‌ی باربیکیوهای گازی، برقی و ذغالی تقسیم بندی می‌شوند.

8

باربیکیو ذغالی

نوع محبوب باربیکیوها که اغلب همه در فیلم‌ها دیده‌ایم نوع ذغالی آن است. این باربیکیوها برای تامین سوختشان از ذغال استفاده می‌کنند و با توجه به آرام سوختن ذغال، گوشتی نرم و آبدار و مغز پخت به شما تحویل خواهند دهند. با اینکه با آمدن نام باربیکیو همه به فکر گوشت و کباب می‌افتند اما هر نوع غذایی را می‌توان روی آن پخت. می‌توان سبزیجات، ماهی، گوشت، مرغ، سیب زمینی و هر چیزی که دوست دارید را روی آن بپزید و از طعم بی نظیر کبابی آن لذت ببرید.

باربیکیوهای ذغالی برخلاف تمام مدل‌های دیگر طعم خاص‌تری به شما می‌دهند که دلیل عمده‌ی آن سوخت ذغالی آن است. ذغال آرام‌تر از سوخت‌های رایج دیگر می‌سوزد و با وجود زمان زیادی که برای پخت غذا طول می‌کشد، طعم دودی به کباب و گوشت شما می‌بخشد. مهمترین و بزرگترین عیبی که می‌توان روی این باربیکیوها گذاشت دود کردن آن‌هاست که اغلب برای فضای باز و باغ و ویلاها مناسب هستند.

9

باربیکیو گازی

با وجود گاز شهری دیگر نباید نگران تامین سوخت ذغال بود و یا به دلیل نبود فضای کافی بیخیال داشتن یک باربیکیو شد. نوع گازی باربیکیوها می‌تواند گزینه‌ی ایده آلی برای کسانی باشد که در مجتمع‌های آپارتمانی کوچک زندگی می‌کنند و دوست دارند در بالکن کوچک خود هرزگاهی بوی کباب راه بیندازند. این نوع باربیکیوها به نوعی طراحی و تولید می‌شوند که بتوان با وصل کردن گاز شهری چیزی مانند اجاق گاز با طراحی باربیکیو در اختیار داشت و به راحتی با تنظیم میزان شعله‌ی آن کباب و گوشت‌های خود را کبابی کرد.

این مدل از باربیکیوهای پرطرفدار مانند نوع ذغالی دود تولید نمی کنند و شما می‌توانید با خیال راحت از آن لذت ببرید. البته که به دلیل نیاز به وصل شدن به شبکه‌ی گاز شهری امکان جابجایی آن وجود ندارد و در فضای باز و باغ نمی‌توان از آن استفاده کرد.

باربیکیوهای برقی

شاید شما هم در فیلم‌های کره‌ای زیاد دیده‌اید که با یک باربیکیوی کوچک برقی وسط میز ماهی را کباب می‌کنند و با لذت آن را میل می‌کنند. این باربیکیوها با استفاده از برق کار می‌کنند و به راحتی در داخل خانه، آشپزخانه و هر جایی که پریز برق وجود دارد می‌توان استفاده کرد. این باربیکیوها شعله و آتش خاصی ایجاد نمی‌کنند از این رو تفاوت‌های زیادی با انواع دیگر باربیکیوها دارند. در این حالت جریان برق با گرم کردن المنت‌های موجود داخل باربیکیو گرمای لازم برای پخت غذا را تامین خواهد کرد.

عدم ایجاد دود و راحتی جابجایی سبب شده این باربیکیوها برای پخت غذاهای کبابی در خانه مناسب باشند. شما می‌توانید با وصل کردن آن به پریز برق غذاهای کبابی خوشمزه‌ای برای خانواده‌ی خود تهیه کنید.

نگهداری از باربیکیو

شما برای تهیه‌ی کباب‌ها و گوشت‌های خوشمزه باید از باربیکیوی خود مراقبت‌های لازم را انجام دهید. برای اینکه طعم و بوی غذا حفظ شود بهتر است باربیکیوی خود را بعد از استفاده کاملاً پاک کرده و آن را با مواد لازم تمیز کنید. زمانی که شما روی باربیکیو گوشت و سبزیجات می‌پزید تکه‌هایی از این مواد به آن می‌چسبند که اگر در همان لحظات اولیه تمیز نشود احتمال دارد روی آن لکه‌های بدی به جای بگذارند. علاوه بر این وجود تکه‌های غذا روی باربیکیو هنگام استفاده‌ی دوباره و روشن کردن آن، بوی سوختگی بدی ایجاد خواهد کرد.

اگر شما باربیکیوی خود را برای محیط‌های باز خریداری کرده‌اید بهتر است در مقابل شرایط محیطی و عوامل آسیب زا از آن مراقبت کنید تا طول عمر و ماندگاری بیشتری داشته باشد. برای این منظور بهتر است باربیکیوی خود را هنگام استفاده نکردن از آن زیر سایبان قرار دهید یا در انباری نگه دارید تا باران و برف موجب خرابی آن نشود.

نکات مهم هنگام خرید باربیکیو

درست است که باربیکیوها جزو وسایل ضروری یک خانه محسوب نمی‌شوند اما بهتر است در خرید هر وسیله‌ای که قرار است به مدت طولانی از آن استفاده کنید دقت کافی را داشته باشید. باربیکیویی که خریداری می‌کنید باید از برند و مارک معتبری تهیه شده باشد چرا که جنس و ساخت این وسایل به علت سروکار داشتن با شعله و سوخت بسیار مهم است و در صورت معتبر نبودن می‌تواند آسیب و مشکلات جدی به بار آورد.

در وهله‌ی دوم یک باربیکیو باید جنس مقاومی در برابر سوخت و مواد غذایی مختلف داشته باشد و جنس رویه‌ی آن تکه تکه نشود. داشتن جنس مناسب برای یک باربیکیو از مهمترین آیتم‌های خرید باربیکیوی خوب است چرا که در غیر این صورت علاوه بر زود خراب شدن می‌تواند طعم بدی به غذای شما بدهد و شما مجبور شوید برای تعمیر یا خرید دوباره‌ی آن هزینه‌های زیادی بپردازید.

سخن پایانی

هر وسیله‌ای که برای منزل یا ویلا و باغ خود تهیه می‌کنید باید بتواند هماهنگی کاملی با اجزا و مبلمان‌های آن محیط داشته باشد. توجه به متراژ محلی که برای آن باربیکیو تهیه می‌کنید نیز مهم است. شما برای خانه‌هایی که بالکن کوچکی دارند بهتر است از انواع باربیکیوهای گازی مطابق سایزهای مناسب محیطتان خریداری کنید. اگر شما ویلای بزرگ یا حیاط دارید می‌توانید به راحتی یک باربیکیوی بزرگ ذغالی بخرید و از کباب کردن گوشت‌های خود لذت ببرید. در نهایت اگر منزل شما فضای بازی ندارد نوع برقی آن می‌تواند بهترین انتخاب باشد و شما می‌توانید به راحتی با آن آشپزی کنید.

 

منبع: ویلاسازه

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان