پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

یکی انواع پر استفاده دوربین های مداربسته، دوربین های پلاک خوان هستند که به طور تخصصی برای نظارت و کنترل تردد خودرو ها طراحی شده اند.  در ادامه با این دوربین ها و مزیت استفاده از آن ها بیشتر آشنا می شویم.

در دنیای امروز با گسترش ارتباطات، حمل و نقل و دسترسی ها، برقراری نظم و امنیت اهمیت بسیار بالایی دارد. به دلیل اهمیت بالای این موضوع، باید از بهترین و بهینه ترین روش ها برای انجام این کار بهره گرفته شود.

یکی از راه های برقراری امنیت استفاده از دوربین های نظارت تصویری و پلاک خوان می باشد. استفاده از دوربین های نظارتی در دنیای امروز امری پذیرفته شده است و با استفاده از آن ها، بر موارد گسترده ای از تردد افراد و تجهیزات گرفته تا رفت و آمد خودرو ها، نظارت می شود.

اما به دلیل گستردگی موارد استفاده دوربین ها و تفاوت در نیازمندی های هر کاربرد، انواع مختلفی از دوربین های مداربسته عرضه گشته اند که برای هر کاربرد به صورت تخصصی و بطور دقیق برای نیاز های مربوط به آن توسعه یافته اند.

یکی انواع پر استفاده دوربین های مداربسته، دوربین های پلاک خوان هستند که به طور تخصصی برای نظارت و کنترل تردد خودرو ها طراحی شده اند.

دوربین های پلاک خوان یکی از وظایف مهم در برقراری نظم و امنیت یعنی نظارت بر تردد خودروها را میسر میسازند.

دوربین پلاک خوان با قابلیت های خاصی که درون خود دارد ، می تواند پلاک خودرو های در حال حرکت را به طور واضح و مشخص ضبط کند. دوربین های نظارتی معمولی، در ثبت شماره پلاک خودرو های در حال حرکت به خوبی عمل نمی کنند و شماره پلاک خودرو ها وقتی در حال حرکت هستند، تار و ناخوانا ضبط می شود. اما دوربین های پلاک خوان محدودیت های این دوربین ها را پشت سر گذاشته اند و می توانند با دقت و کیفیت بالا بر تردد خودرو ها نظارت کرده و با اتصال به نرم افزار پلاک خوان اطلاعات تردد ها را ثبت کنند.

2

برخی از دوربین های پلاک خوان که از ویژگی های خاص تری برخوردار هستند می توانند این پردازش تصویر را سریع تر انجام دهند. به عنوان مثال می توانند برای خودروهایی که با سرعت بالا در مسیر آزادراه ها در حرکت هستند، ثبت پلاک را با بیشترین دقت و جزییات انجام دهند.

مزیت استفاده از دوربین های پلاک خوان

تشخیص خودرو ها : شما با استفاده از این دوربین ها می توانید پلاک خودرو ها را بررسی نموده، تردد ها را جستجو کنید و در صورت نیاز با خودرو های متخلف برخورد کنید.

مدیریت زمان : شما با استفاده از دوربین های پلاک خوان شهاب می توانید به سرعت پلاک ها را شناسایی و آن ها را کنترل کنید. بدین صورت می توانید در زمان طلف شده برای یافتن خودرو ها صرفه جویی کنید.

کیفیت تصویر : یک از مهمترین مزیت های دوربین های پلاک خوان کیفیت تصویر بالای آن ها می باشد. دوربین های پلاک خوان شهاب می توانند هم در روز و هم در شب تصاویر با کیفیت بالایی را ثبت کرده و در اختیار شما قرار دهند.

مقاومت بالا : دوربین های پلاک خوان نسبت به دوربین های نظارتی مقاومت بالایی را در برابر آب و هوای نا مناسب و ضربه دارند و می توانند در شرایط آب و هوایی مختلف، به ثبت پلاک خودرو ها بپردازند.

برقراری امنیت : دوربین هایی که قابلیت شناسایی خودرو را دارند می توانند بهترین گزینه برای کنترل ترافیک و استفاده در محیط پارکینگ و عوارضی آزادراه ها باشند و به صورت گسترده از سرقت خودرو و ایجاد مزاحمت جلوگیری کرده تا امنیت را تامین کنند .

شاید در باور عموم اینگونه باشد که دوربین پلاک خوان فقط محدود به مواردی مانند دوربین های طرح ترافیک و جرایم جاده ای باشد. اما در واقعیت کاربرد های وسیع تری برای این دوربین ها وجود دارد ، که از جمله آن ها می توان به سامانه های کنترل دسترسی و اتوماسیون تردد ، ثبت تردد خودرو های ورودی مجتمع های مسکونی و تجاری، مدیریت پارکینگ های هوشمند اشاره کرد.

سایر کابرد های دوربین های پلاک خوان شامل نظارت بر مسیرهای سرعت بالا مانند عوارضی آزاد راه ها ، جرایم رانندگی ، ایستگاه بازرسی و ساختمان ها و پارکینگ های داری گیت راه بند می باشد.

نکته مهمی که می تواند هم در نوع خرید دوربین پلاک خوان کمک کند و هم در قیمت آن تاثیر گذار است ، تطبیق دوربین پلاک خوان با معیارهای محلی است. به عنوان مثال بسته به خصوصیات پلاک ، در اروپا دوربین پلاک خوان سیاه سفید با نور IR  و در خاورمیانه و چین دوربین پلاک خوان رنگی با نور سفید (مرئی) مفید خواهد بود .

راهنمای خرید بهترین دوربین پلاک خوان :

ویژگی ها و قیمت در دوربین پلاک خوان از جمله مواردی است که به شما در خرید آن کمک می کند .

یکی از ویژگی های مهم که در دوربین پلاک خوان اهمیت دارد تکنولوژی WDR

    (  Wide Dynamic Range ) به معنای بازه ی دینامیکی وسیع است . این تکنولوژی زمانی اهمیت پیدا می کند که سوژه در محیطی بسیار کم نور ، درکنار فضایی بشدت روشن قرار بگیرد . هنگامی که بخشی از عکس بسیار روشن و بخش دیگر آن بسیار تاریک باشد جزییات در عکس ثبتی از خودرو به خوبی دیده نمی شود . به خصوص زمانی این شرایط اتفاق می افتد که دوربین پلاک خوان در جهت نور خورشید قرار بگیرد و بخواهد عمل پلاک خوانی را انجام دهد ، شما تصویر خودرو و پلاک را تیره می بینید و با استفاده از این تکنولوژی می توانید پلاک خودرو را هرچه دقیق تر بخوانید و خودرو و پلاک آن را با شرایط نوری متعادل در تصویر تشخیص داد .

باید به این نکته مهم نیز در هنگام خرید دوربین پلاک خوان توجه داشت تفاوت WDR  و DWDR است.

باور اشتباهی که عموما وجود دارد این است که دوربین هایی که دارای DWDR هستند چون دیجیتالی عمل می کنند دارای WDR بهتری هستند اما در حقیقت جبران کمبود نور از طریق نرم افزار که در تکنولوژی DWDR صورت می گیرد، به خوبی WDR واقعی عمل نمی کند. در حالی که در دوربین های پلاک خوان با قابلیت WDR واقعی

 (True WDR)  سخت افزاری تعبیه شده و با تکنیک سرعت شاتر و استفاده از دو تصویر کار می کند.

از دیگر ویژگی های دوربین پلاک خوان  که باید به آن توجه نمود قابلیت HLC  می باشد که مخفف کلمه High Ligh Compensation  است. HLC در دوربین پلاک خوان باعث کاهش نقطه های پر نور در تصویر می شود. به عنوان مثال شما هنگامی که در شب  با خودرو در حال حرکت هستید ، این تکنولوژی نور چراغ خودرو را کاهش می دهد ، در صورتی که اگر این قابلیت وجود نداشته باشد نور چراغ ماشین در تصویر دوربین پخش می شود و شما عملا نمی توانید پلاک خوانی را به درستی انجام دهید.

3

شرکت دانش بنیان شهاب با دانش و تجربه چندین ساله خود در زمینه نرم افزار ها و دوربین های مناسب برای پلاک خوانی در ایران، دوربین های پلاک خوان خود را برای پاسخگویی به نیاز کارفرمایان ایرانی طراحی و توسعه داده است. برای مشاوره و خرید این دوربین ها می توانید با کارشناسان شهاب تماس حاصل فرمایید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان