قیمت سکه | قیمت سکه روز

پیش بینی قیمت سکه | هشدار به خریداران سکه

قیمت سکه در روزهای گذشته با نوساناتی همراه بود. با اینکه در بازار جهانی قیمت طلا در حال افزایش است، اما در بازارهای داخلی طلا و سکه شاهد کاهش قیمت بودیم. علت این ریزش چیست؟ آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه است؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت سکه رو به افزایش است قیمت سکه هر روز گران تر می شود وسیر صعودی دارد قیمت سکه امروز نسبت به روزهای گزشته همچنان در حال افزایش است قیمت سکه را نمی شود پیش بینی کرد قیمت سکه ارزان می شود؟

امروز بازار دلار، طلا و سکه کاهشی بودند. ارزپاشی بانک مرکزی و اخبار و شایعات برجامی نزخ‌ها را نزولی کرد. به دنبال آن، طلا و سکه نیز با وجود روند صعودی اونس، ریزش قیمت را تجربه کردند.

امروز در بازار طلا و سکه نیز نوساناتی وجود داشت. سایت  اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را در لحظه تنظیم این خبر کاهشی اعلام کرده است. هر گرم طلای ۱۸ گرم اکنون یک میلیون و ۳۴۰ هزار و ۸۳ تومان داد و ستد می‌شود. این نرخ نسبت به امروز بعد از ظهر بیش از سه هزار تومان کمتر و نسبت به آخرین روز کاری، حدود ۲۲ روز تومان کمتر است.

قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه روند کاهشی دارد و به قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم نسبت به بعد از ظهر امروز ۵۰ هزار تومان بیشتر و نسبت به روز کاری گذشته ۳۰۰ هزار تومان کمتر است.

همچنین قیمت سکه طرح قدیم اکنون روند نزولی دارد و به ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. این رقم ۲۰۰ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

میثم رادپور، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌‌نیوز گفت: این کاهش قیمت به دلیل ریزش قیمت دلار و همچنین امیدواری بازار به نتایج مذاکرات وین است. می‌توان گفت اونس جهانی در حال حاضر اثر جزئی بر قیمت‌ها دارد و قیمت طلا و سکه ارتباط چندانی با اونس جهانی ندارد.

او افزود: برجام می‌تواند بازار دلار را تحت تاثیر قرار دهد. البته در حالت عادی، اونس جهانی نیز بر قیمت طلا و سکه تاثیر می‌گذارد. این دو عامل در کنار هم مشخص‌کننده قیمت طلا و سکه در کشور هستند.

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: اقدام به سرمایه‌گذاری بستگی به نرخ ارز تهران و اونس جهانی دارد. اگر وضعیت این دو بازار مناسب باشد، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این بازار فراهم آمده است.

آخرین گزارش ها از قیمت سکه

قیمت سکه

در اولین روز هفته، سکه از میانه کانال ۱۴ میلیون تومانی پایین رفت تا انتظارات کاهشی در بازار فلز گران بهای داخلی برجسته تر شود. دیروز به دنبال افت قیمت دلار، سکه حمایت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را از دست داد و تا محدوده ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرد.

تحلیل گران فنی باور دارند که سکه در خطر از دست دادن آخرین حمایت بزرگ کانال ۱۴ میلیون تومانی، یعنی محدوده ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، فلز گران بهای داخلی می تواند تا محدود ۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نیز ریزش کند.

روز گذشته ارزش ذاتی سکه نیز یک کانال را از دست داد و این اتفاق، در کاهشی شدن روند بازار و انتظارات معامله گران اثرگذار بود. بررسی ها نشان می دهد که در ابتدای هفته، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت،‌ حال آنکه در انتهای هفته بالای کانال ۱۳ میلیون تومانی حضور داشت.

به باور برخی معامله گران در صورتی که دلار کانال ۳۰ هزار تومانی را از دست بدهد، سرعت افت سکه بیشتر خواهد شد و حتی احتمال دارد که کانال ۱۴ میلیون تومانی از دست برود. به طور کلی با توجه به سطح بالای حباب، در شرایط نزولی دلار، افت سکه نیز تسریع خواهد شد. در این میان برخی معامله گران سکه امیدوارند که امروز قیت دلار اصلاح شود و سکه نیز بخشی از ارزش از دست رفته خود را احیا کند.

بررسی هسته مرکزی بازار سکه در چند وقت اخیر نشان می دهد که سکه بازان توانایی کافی برای نفوذ به محدوده مقاومتی ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را نداشته اند و بیشترین حمایت سکه بازان از محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است.

به عبارت دیگر فلز زرد رنگ داخلی در دومین ماه تابستان در محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ تا ۱۵ میلیون تومان معامله شد.

برخی از فعالان بازار سکه معتقدند نوسان قیمت سکه در یک محدوده خاص به  سردرگمی نرخ دلار به واسطه اخبار برجام بر می گردد.

عده ای از سکه بازان با اشاره به نابه سامانی بازار ارز و فضای نیمه تاریک آن به دلیل مذاکرات هسته ای نسبت به آینده دلار چشم انداز دقیقی ندارند. بنابراین معامله گران سکه سعی می کنند که خود را با نوسانات کوتاه مدت بازار ارز هماهنگ کنند.

قیمت سکه هم عصر روز پنجشنبه گذشته در محدوده ۱۴ میلیون و ۷۵۰ تا ۱۴ میلیون و ۸۵۰  هزار تومان معامله شد ارزش ذاتی سکه هم ۱۳ میلیون و ۳۳ هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده ۱۳  درصد بدست آمد.

برخی از تحلیلگران  فنی معتقدند با توجه به حباب سکه باید انتظار کاهش قیمت سکه را داشت و این موضوع با افت قیمت دلار تشدید خواهد شد. یکی از مهم ترین عواملی که موجب شده است که سکه هم ارز با ارزش ذاتی خود حرکت نکند، امیدواری میان مدت سکه بازان نسبت به افزایش قیمت دلار بوده است

قیمت سکه امامی امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ نسبت به آخرین نرخ روز شنبه افزایش یافت و در نیمه اول معاملات امروز ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه طرح قدیم در نیمه اول معاملات امروز مشابه آخرین نرخ روز شنبه ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۷۷ هزار تومان رسید. قیمت سکه گرمی سه میلیون و ۵۰ هزار تومان بود.

به گزارش فرارو، قیمت هر سکه امامی روز یکشنبه دوم مرداد ۱۴۰۱، ۱۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان بود که با توجه به نرخ امروز سکه امامی، قیمت هر سکه امامی نسبت به هفته گذشته ۱۲۰ هزار تومان افزایش یافته است. سکه امامی یک ماه قبل به ارزش ۱۵ میلیون و ۷۰۰ تومان به فروش رسید که نرخ امروز سکه امامی نشان دهنده کاهش ۷۵۰ هزار تومانی آن است.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه زیر محدوده ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت شود، فروش های بیشتری در بازار صورت خواهد گرفت.

دیروز معامله گران سکه پیامی سیاسی مثبتی درباره برجام دریافت نکردند، ولی ترجیح دادند که به منطقه خرید بازنگردند. به گزارش انتخاب، کاخ الیزه روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در تماس با همتای ایرانی خود از عدم پیشرفت در مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، ابراز ناامیدی کرد. این اتفاق می توانست انتظارات منفی را در بازار ارز و سکه تقویت کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان